Skip to main content

Møtespesialisten

Caroline fikk jobb som møtevert i helse- og omsorgsetatene i Bergen kommune, gjennom HELT MED-ordningen. Flott oppslag avisen Bergenseren.

Hva består jobben i?

– Sammen med den andre møteverten holder jeg orden på alle møterommene i hele etasjen. Vi har en egen perm med bestillinger av møterom. Der skriver vi også ned hva de som booker møter ønsker av te, kaffe og vann. Vi lager kaffe og te, og bringer drikke, kopper og glass til møterommene. I tillegg rydder vi ut igjen etterpå. Vi sørger også for at det er rent og ryddig på kjøkkenet. En annen arbeidsoppgave er å gå med posten fra både 6. og 7. etasje her i Allehelgens gate 2 til Innbyggerservice i Kaigaten. Samtidig henter jeg post opp igjen hit og sorterer brev og pakker i hyllene.

Hvilken bakgrunn har du?– Tidligere har jeg arbeidet på Nordnes verksteder på Bønes og Matvarehuset i Olsvik. Jeg ble tipset om stillingen som møtevert i kommunen av en jeg kjenner ganske godt. Det var hele 19 som søkte, og det var kun plass til to personer. Jeg var heldig som ble plukket ut til å få komme på intervju. Det gikk bra, og jeg ble kalt inn til et andregangsintervju. Allerede dagen etter ble jeg tilbudt jobben gjennom Helt medordningen, sier hun og forklarer at Helt med-ordningen innebærer at personer med utviklingshemming blir inkludert i det ordinære arbeidslivet.

Hva er det beste ved jobben?

– Jeg synes det er kjekt å hjelpe til når kollegaene mine skal ha møter. I tillegg jobber jeg sammen med mange hyggelige mennesker. De fleste husker navnet mitt, og vi får mye skryt for jobben vi gjør til møtene og på kjøkkenet. Det aller beste med jobben er nok at det er sosialt. Alle smiler og sier hei. Vi har et godt arbeidsmiljø.

Er det noe du gjerne skulle forandret på?

– Nei, ingenting. Jeg trives veldig godt. Her har jeg tenkt å bli i lang tid, avslutter Caroline Larsen Tvedt med et smil.